Stressad

Jag pular på här hemma, men tycker inte jag kommer nån vart. Har en lista på 10 miljoner saker som ska fixas med innan bäsen kommer om 2 veckor och 4 dagar (men vem räknar?), men mycket på den listan beror på NÄR de behagar att byta fönstrena i vår lägenhet.
Jo, serrni, HSB är helt briljanta när det gäller planering. Vi är visserligen tacksamma över att de byter fönster. För de som är nu har inte bytts sen kåken byggdes på 60-talet. De släpper ut värme och in kyla. Det har varit kalla golv i vinter.

MEN måste de nödvändigtvis bytas i början på vårkanten, när det fortfarande är KALLT ute? Och dessutom precis i fas med att bäsen kommer? Hade det inte varit lite trevligare med fönsterbyte sådär precis innan semestertider, när det är varmt o gottigt ute? Neeeejdå, nu när det väl ska bytas fönster på den här gamle kåken då vill de ha det gjort så fort det bara går! Sen att det blir iskallt inne hos hyresgästerna, det är en värdslig sak. Som Karlsson på taket skulle sagt.

Iaf. Jag vill inte ta upp bäsens säng och bädda i den före fönsterbytet. Det blir ju massa byggdamm o då hade jag fått bädda rent o nytt igen. Dubbelt arbete. Så tänker jag om allt. Byggdammet. Hatar det.

Imorgon ska jag iaf tvätta bäsens kläder, skötväska och klädsel till babyskyddet. Det är en aning bebiskräkigt då vi slarvade och inte tvättade det när Alfons bytte stol. Och skötväskan har vi inte använt det senaste halvåret, min kära gamla SkipHop! Den är inne på tredje barnet nu då, och den är fortfarande i fint skick. Det är kvalité det.
Väl investerade pengar det! Är det en tjej i magen så ska jag köpa en ny skötväska, en skiphop sååååklart. Väskornas väska. Jaja.

Undrar om man ska emigrera medans de byter fönster. Orkbulle. Det tar två dagar. Förhoppningsvis hinner det bli gjort innan bäsen kommer. Annars blir det JOBBIGT!

Har en massa förvärkar, och den trycker på vansinnigt mycket neråt. Därav stressen. Att inte hinna klart allt innan den kommer. Det beror ju som sagt på när de bytr fönstren. Förmodligen inte veckan som kommer, men kanske veckan efter. Å då är det ju typ dags.

Kommentarer
Postat av: Malin

Om du får en tjej har jag en skötväska i rosa cammo (skip hop) om du vill köpa ;)

2010-03-21 @ 20:37:31
URL: http://www.mandarinklyfta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0