Nystart

Då kör vi igång bloggandet igen! Tänk att jag inte skrivit något sen dagen innan Oliver föddes.. Skäms på mig! Är ju snart 3 månader sen.. Men har faktiskt varit skönt med en ordentlig bloggpaus. Jag har inte fastnat för bloggandet direkt, inte upplevt att jag direkt längtar efter att skriva ett inlägg. Det har nästan känts lite "påtvingat" av mig själv. Får se hur det går denna vändan!

Iaf så fick vi som de flesta, typ alla, vet en liten pojke den där vårdagen i april. En liten knodd på 3275 gram och 47 cm.  Återkommer med förlossningsberättelse.

Oliver är belöningen för allt slit med Alfons. Alla vaknätter, amningar varje halvtimme, allt kånkande, har vi fått belöning för nu. Snällare bebis än Oliver finns nog inte. Sover hela nätter, äter prick var tredje timme dagtid, aldrig gnällig utan anledning. Evigt tacksam äro jag hehe!


Sen att han är världens sötaste bäse är ju bara ett plus ;-)


Idag ska jag och kidsen ner till stan. Sommarvärmen har för tillfället övergivit oss, så vad passar bättre än lite reashopping då? Ska se om vi hittar lite ankor att mata vid Piren också, ungarna älskar det. Skönt att slippa slänga gamla brödkanter! Bättre att Sveriges fetaste ankor får de hehe,,

Mattiaz har börjat på ett nytt jobb, vilket innebär att han jobbar HELA sommaren. Lite tungrott är det att ensam ta hand om 3 barn, fixa lunch och åka på utflykter. Det går väl an sålänge det är fint väder, då är det bara att uppsöka närmaste lekpark. Det är värre när det regnar! Det blir lätt lite rastlöst och grinigt då *s* Tack och lov så har vi haft mommo här i nästan två veckor! Det var semester det vill ja lova hehehe..

Nej, nu ska jag klä på nakenfisen Alfons och se om jag kan väcka Oliver så han får i sig lite mat innan vi åker.


Kommentarer
Postat av: Lena

han e ju helt bedårande söt!

känner igen det där med ensamheten under dagarna. tack o lov är två av "mina" barn stora, så de underhåller sig själva - oftast.



men det ska ändå passas upp på, fixa lunch o tjatas lite på...

2010-06-30 @ 11:16:38
URL: http://lenaspingler.blogg.se/babysnack
Postat av: Mommo

Vad kul med bloggen igång igen... jippie!! Saknar er...! Kramis!

2010-06-30 @ 18:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0