Semmligt

Idag har det varit en jobbig dag, fysiskt. Det märks verkligen vilka dagar barnen är på dagis eller inte. På hur jag mår alltså.
Det ÄR verkligen jättemysigt att ha de hemma, vi busar och leker, pysslar och grejjar. Men oj oj vad trött man blir, och kroppen känns verkligen sliten!
Idag har det varit värre än värst. Har mått illa en del och inte kunnat äta så mycket. Vi var en sväng på Babyproffsen då Lucas skulle kika lite vad han önskar sig i födelsedagspresent.
Blev tvungen att bära honom en liten bit (han var nyvaken och trött och skulle ABSOLUT bäras in!).
Är ju nu tvungen att bära barnen ovanför magen om man tänker, så de blir liksom sittande på den nästan. På sidan liksom.

I alla fall så skulle jag släppa ner honom, då det brände till något vansinnigt högt upp på ena sidan av magen, och gjorde oerhört ont efter det! Har fortsatt göra ont hela dagen, och jag har INTE kunnat lyfta något barn mer idag.
Gör ont nu också, värker hela tiden liksom. Men jag ringer inte förlossningen idag, ska sova på saken och se om det blivit bättre tills imorgon. Gör det fortfarande ont då så ringer jag och hör vad de säger.
Man blir ju orolig att det ska vara någon liten blödning eller något, men då antar jag att smärtan kommer tillta inatt. Bebisen har sparkat på som vanligt oxå :) så länge den gör det så är jag inte särskilt orolig!
Har väl bara sträckt något ligament eller något.

Som om dramat med magen inte vore nog, så fick jag kombinerad ischias och foglossning som grädde på moset *s* INTE så skönt! Linkar runt som en gammal tant hehe,, Rullator hade faktiskt varit en ganska bra idé ;)

SÅ, NU har jag gnällt färdigt! =)

Avslutade denna dagen med semla och mjölk. Barnen sover och jag ska lägga mig jag också om en liten stund.
Är jättetrött!
Imorgon bitti är det Ms (o)tur att gå upp med barnen, och min TUR att få sovmorgon! Ska bli härligt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hi hi... rullator!! Hrmm.. men stackars dig, du måste nog vila mer. Låt Mattiaz ta över lite oftare! Kramis!!

2010-01-24 @ 16:59:34
Postat av: Malin

Låter otäckt med den smärtan :/ Hoppas att det är bättre tills imorrn :)

2010-01-24 @ 19:24:01
URL: http://www.mandarinklyfta.se
Postat av: Lena

det verkar ju som du lyckats få varenda krämpa som går att få den här gången :/

2010-01-26 @ 12:19:23
URL: http://lenaspingler.blogg.se/babysnack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0