Man kan ju bli irriterad för mindre

Har sökt sjukpenning för min hyperemesis gravidarum (graviditetsillamående) från den 1 december och framåt t o m 13 februari. Avslutade mina studier den 30 november.

Det tog försäkringskassan 30 dagar att skicka ut ett litet papper där det står att "Ditt ärende kan komma att ta mer än 30 dagar" (de har egentligen max 30 dagar på sig). Happ, fair enough.  Men tydligen tar det 18 dagar till (!!) att skicka ut en liten lapp + en blankett där det framkommer att jag fortfarande har kvar mitt ärende hos CSN, och då inte är berättigad sjukpenning.

Men vad i! Ringer upp Csn och frågar vad sjutton de pysslar med. "Nej men oj, vi måste missat att ta bort ditt ärende då du avbröt dina studier!". Tack. Tack såååå mycket! För jag behöver ingen sjukpenning, nejdå verkligen inte (två ton ironi).

CSN får vackert skriva ett litet intyg att de gjort fel och att jag inte haft något aktivt ärende hos de sedan 1 dec.
Lämnade in detta intyg igår hos försäkringskassan. Idag ringer de och säger att min SGI är klar och jag är berättigad ersättning enligt den fr om 7 dec! (tydligen har jag fått utbetalt från csn t o m 6 dec).
TÄNK så mycket snabbare detta hade gått om 1. CSN inte klantat sig. 2. Försäkringskassan ringt mig och förklarat läget istället för att skicka ett brev!

Förhoppningsvis så finns det pengar på mitt konto nästa vecka. Men man vet ju aldrig.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jobbigt med fk..jag hoppas verkligen att jag får föräldrapenningen av dom nu..för mitt ärende står fortfarande som bearbetas..suck!



Nej vi hade en mazda 6 MPS innan..så njaä..det var liiite trångt haha! Men vi får se vad vi skaffar för bil..lutar åt en 855 eller nått sånt..har en cryslerbuss på g också :)

2010-01-22 @ 18:51:00
URL: http://www.mandarinklyfta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0