Kära jurymedlemmar!

Tänkte jag skulle uppdatera er lite med vad som hänt det senaste!

I tisdags så dog bilen utanför dagis på em. Efter en timmes ihärdigt tittande och pillande på motorn så var saken faktum, bilen kommer inte starta. M har ju alltid en hel massa teorier om vad som KAN vara fel, och oftast så har karln rätt faktiskt! Gudars så BRA det är med en gubbe som kan meka bil, annars hade det blivit väääldigt dyrt och behöva lämna in på verkstad hela tiden!

I alla fall, medans han fick låna en tändkassett av en annan förälder med likadan bil som oss (tydligen så var det tändkassetten som dött) så knallade jag och barnen med Elvira och Alvin hem till de för lite lek =) Varför bor inte vi typ 50 m från dagis? I alla fall så lovade mamma Hanna att skjutsa hem oss så fort hennes gube kommit hem från jobbet. Det var ett tag sen vi var hemma hos de på lek, och Lucas ville INTE åka därifrån hehe..
"Mamma, ska vi sova här?" - "Snääällla mamma, jag kan väl få sova här?" - "Jag vill INTE åka hem, jag vill sova hos Elvira!".  Med löfte om en lekdag inom en snar framtid och det spännande i att få prova Elviras bilstol så gick han till slut med på att åka hem *s* Och de ses ändå på dagis hela veckorna, men det blir tydligen en helt annan grej med att komma hem till någon!

Igår kom iaf den bättre begagnade tändkassetten som M köpt på blocket, och tack o lov så startade bilen direkt.
Duktig bil som gick sönder när vi precis fått pengar om man nu ska vara lite positiv!



Var hos barnmorskan i måndags. Allt såg bara fint ut!
Har ju äntrat tredje trimestern nu och vecka 29! Galet så fort det går!
Vikt: Hela 63 kg *s* (vilket innebär en viktökning på, hmm,  6 kg)
SF-mått: 27 cm
Glukos: 5,0.
Blodtryck: 110/65
Fosterljud: 152
Något järn togs inte denna gången.

Annars så mår jag lite bättre nu. Illamåendet är inte fullt så jobbigt, och jag kan äta i alla fall ett lagat mål per dag. Men ju mer gravid man blir desto fler andra krämpor tillkommer ju *s* Halsbrännan är jobbigast nu! Lite ischiasvärk ibland. Ingen direkt foglossning än, om jag inte sitter mkt eller promenerar långa sträckor.
Tänkte jag skulle ta en magbild ikväll, så den får jag väl bjussa på lite senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0