Gooodmorgon!

Först av allt, det är ingen fara med magen. Hade nog bara sträckt mig eller så, för morgonen efter så var värken borta =) TACK OCH LOV! Hur trött jag än är på denna graviditeten och hur mycket jag än önskar att den vore slut, så vill jag inte att bäsen ska komma för tidigt. Vi var ju 5 dygn på neonatalen med Alfons när han föddes då han inte mådde bra och inte kunde andas för egen maskin, och då träffade vi föräldrar till de riktigt små grynen som fötts i ungefär vecka 30.

Det blir många veckor på neo med så små bäsar, och livet blir SÅ isolerat! En mamma hade fått sitt barn i vecka 27, och hon hade varit ifrån avdelningen kanske en eller två gånger under hela vistelsen. Vet faktiskt inte hur det skulle fungera att ha stora barn hemma + en liten pyttig bäse på neo som måste ha sin del av tiden. Hur fördelar man det rättvist? Anknytningen till den lilla är jätteviktig, samtidigt som livet för de stora måste få bli så normalt som möjligt.

Jag hoppas innerligt att det kommer gå bra denna gången, och att vi slipper ställas inför sådana dilemman! Av någon anledning så är jag orolig denna gången för att bebisen ska komma för tidigt. Förmodligen för att Alfons blev dålig i magen. Då väcktes tanken att det faktiskt inte behöver gå problemfritt. Det är faktiskt en hel del graviditeter som slutar dramatiskt. Alfons födelse blev verkligen en väckarklocka. Var väldigt kaxig efter att Lucas fötts, herregud, det där med att föda barn var ju en baggis! (om man bortser från mitt låga Hb efter förlossningen). Men efter Alfons så fick jag betydligt mer respekt för allt. Därför så vågar jag inte föda vaginalt.
Tänk om denna bäsen, som är lika livlig i magen som Alfons var, också har slått knut på navelsträngen? Eller snott den några varv runt halsen? Vid en vaginal förlossning så kan det bli akut syrebrist, och med allt det innebär... Nej, jag törs inte. Skulle inte kunna slappna av alls, utan bara hålla koll på CTG kurvan HELA tiden, istället för att fokusera på att klämma ut bäsen.

JAJA!

Här vräker snön ner. Som att vi inte hade tillräckligt hehe.. SUCK! Vad trött jag är på vintern nu! Hörde lite fågelkvitter när jag var ute med hunden i förrgår. Då fick jag nästan lite vårkänslor! Men,, falskt alarm.
Ska bege mig ner på stan och härja lite på slutreorna idag har jag tänkt. Fick äntligen min sjukpenning idag (JIPPIE!) så nu ska jag betala lite räkningar och uppdatera min garderob med lite magvänliga plagg! Hittade en fin tunika på Gina igår för 49 kr hehe.. Heelt ok ;)

Annars så ska jag (försöka) spara en del av de pengar jag fick nu. Blev ju en liten hacka, och kan vara bra o ha en liten budget. Har dock aldrig varit särskilt bra på den biten hehe.. Det bränner att ha pengar på kontot ;)

Kommentarer
Postat av: Lena

Ginas rea är suverän just nu! :) köpt massa fina tröjor o linnen där för ynka 50 kr.

köper inga mammatröjor, onödigt dyrt när det funkar så bra med vanliga långa kläder. man får passa på när modet är långt.

2010-01-27 @ 10:24:10
URL: http://lenaspingler.blogg.se/babysnack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0