Graviditeten v. 32



Vid den här tidpunkten väger barnet cirka 1500 gram och är ungefär 40 centimeter långt. Nu har barnet något bättre kontroll över sin kroppstemperatur. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar dem genom att andas ner fostervatten i dem, ofta med hicka som följd. Tånaglarna växer allt mer. Barnets sparkar blir nu mer som kraftiga knuffar och man kan lätt särskilja olika kroppsdelar från varandra. Ibland kan man kanske känna något spetsigt som rör sig hastigt tvärs över hela magen, det kan vara ett knä eller en fot. Genom att barnet hickar kan man också få en uppfattning åt vilket håll barnet är vinklat, hickningarna känns som mest från barnets rygg.



 



Bjuder på hela tre magbilder idag! Vansinnigt generöst, eller hur *s* Känns som om magen växt en del bara senaste veckan. Är väl ungefär lika smidig som ett äldre kylskåp hehe.. märks väl när man ska i och ur bilen. Och värre blir det!

Annars har den senaste veckan präglats av trötthet.. Skulle kunna sova precis hur mycket som helst. Får ingenting gjort när jag är vaken heller, finns helt enkelt ingen ork! Får se hur järnvärdet är när jag ska till barnmorskan på måndag. Kanske dags att trappa upp järnintaget?
Kanske till och med ska propsa på att få järn intravenöst om det skulle vara lågt. Har fortfarande hemska minnen efter Lucas förlossning när järnvärdet var superlågt och jag inte kunde göra något utan hjälp.
Kanske är skäl nog att "bygga på" lite extra med järn inför kommande prövningar?
Ska höra efter. skadar aldrig.

Många frågar hur illamåendet är nu för tiden. Om det gått över, för jag ser nog rätt pigg ut!
Jämförelsevis alltså hehe..
Finns ett ganska enkelt sätt att beskriva det på, som gör att alla förstår. Om man tänker dagen innan man får magsjuka, när man precis känner att det är magsjuka på G.
När man mår sådär halvkasst och lite illa. Magen vänder sig ibland, och man VET vad som väntas.
Så mår jag hela tiden. Usch vad jobbigt, säger många.
Inte alls! Det är INGET jämfört med hur det har varit!
Jag KAN äta, även om det ibland är lite, eller om det tar en stund att peta i mig. Men det GÅR!
Sötsaker och smörgåsar går lättare än varm mat. Varm mat är fortfarande uberjobbigt.
Alltså  blir det mycket mackor, med varierande pålägg. Nej det är inte optimalt, jag vet.
Men vad gör man?


Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken härlig mage du har gumman :-) jätte fin!

2010-02-11 @ 21:50:29
URL: http://cirkuspuman.blogspot.com
Postat av: Malin

Vilken fin mage :D Nu kan du iaf inte neka att du är gravid haha :P

2010-02-13 @ 21:33:56
URL: http://www.mandarinklyfta.se
Postat av: jessica

vilken fin mage! Nu är det ju snart dags! Kram Jessica

2010-02-20 @ 17:33:44
URL: http://www.jessicaochlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0