Godmorgon!

Fast morgon har det visserligen varit en stund nu. Lucas vaknade strax efter 07, och Alfons 10 min efter det. Men man är ju bra seg på morgonkvisten! Usch!
Har äntligen hittat ett kaffe som jag gillar, och det är verkligen nödvändigt med en kopp eller två.

Barnen har ätit färdigt frukost och sitter nu i badet. Till och med Alfons gick med på ett dopp idag! Han som varit en sån fisk har gått från det till att inte vilja bada alls. Ska ta striden sen och tvätta håret på de båda hehe, det brukar bli livat! Lucas är rätt duktig och håller huvudet under kranen, men Alfons blir lätt hysterisk och låter som om vi mer eller mindre dödar honom.

Natten inatt har varit lugn. Det har faktiskt blivit rutin på lugna nätter det senaste! (peppar peppar...). Sen vi började med cd-saga på kvällen förra veckan så har det gått som smort. Igår var de jätteduktiga! La de i sängarna, på med Alfons Åberg-sagan, säga natti natti, och bara gå ur rummet. Inte ett pip efter det!
Helt otroligt!
Lucas har alltid varit duktig med läggningen, Alfons däremot har varit allt annat än lätt. Bära och buffa rumpa, sitta på sängkanten och gunga honom till sömns, och nu senast sitta bredvid sängen och stryka på pannan tills han somnar.  Tidigare har Lucas fått sitta uppe tills Alfons somnat, men det blev ohållbart då det kunde dröja framåt 21-tiden. Vilket gjorde att Lucas var jättetrött på morgonen! därför så gav vi det en chans med cd-saga, och det funkar ju hur bra som helst =)

Känns bra med fungerande och smidiga nattningsrutiner innan bäsen kommer! Även om det säkert kommer strula en del när det beger sig. Men då har man bra rutiner i botten iaf =)


Nog tjatat och nog Leffe-inlägg! Gubben har sovmorgon, imorgon är det min tur.
Var jag elak som öppnade fönstret när jag la mig igår, och sovrummet var iskallt när han kom o la sig framåt natten? Nää, jag sov urskönt i det svala (iskalla) rummet. Hörde att han muttrade något om att det är dökallt när han kom o la sig, men jaja =) Han överlevde nog det med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0