Det där med kön och kläder..

Nu när vi väntar barn nr tre så är det MÅNGA som tror att vi hoppas på en tjej. Inget kunde vara mer fel.
Vi hoppas inte på att få ett kön, vi hoppas på att få ett friskt barn! Sen om det är en pojke eller flicka kunde inte spela mindre roll.

Under julen så fick vi en riktigt ogenomtänkt kommentar av en äldre släkting från Ms sida. Något i stil om "att det ääär ju roligare med en flicka, man kan köpa söta klänningar" osv osv.. Vi blev riktigt putt och poängterade tydligt att det inte spelar någon roll vad det blir, och att vi blir glada precis vilket som! Jag spetsade till det hela med att demonstrativt säga att jag minsann hoppas på en pojke! Kommentaren riktigt stank att en tjej skulle vara mer önskvärd än e pojke. Sånt gör mig riktigt sur.

Även om vi skulle få en tjej så skulle vi inte köra på med rosa rosa ROSA! Inget med volanger eller spets.
Det kliar i hela mig när jag ser sånt! Har letat upp en del skräckexempel.

   

 

De här bilderna är tagna från Lindex och KappAhl. Vi kommer inte att klä våran eventuella dotter i sådana kläder.
Dels för att det är så stereotypt, och vi gillar inte puff fluff o... pynt!

en annan kommentar som blivit klassisk och som gör oss än mer säkra på vår sak:
"det vore väl kul med en tjej som du kan pynta med klänningar och rosetter!".


suck.

Kommer vi få en tjej så önskar vi oss kläder i stil med de här!

  
Dessa kläder är från villervalla! Helt underbara kläder!

färgglada kläder, som kan användas av både pojke och tjej. Kläder med FÄRG!
GLADA färger och lekvänliga plagg. Klänning är inte lekvänligt.


Hade inte alla dessa kommentarer stört oss så mycket så hade vi förmodligen inte ens reflekterat över detta med rosa o fluff-puff, men nu har vi verkligen tänkt gå in för att klä vår eventuella tjej i kläder med FÄRG och inte direkt tjejigt!


Hoppas nästan på en pojke, för då slipper vi låta bli att använda alla klänningar vi kommer få..
Otacksamt, eller hur ;-)


Kommentarer
Postat av: Malin

Åååh vad jag håller med! Nu älskar jag rosa dock, hha! Men volanger och annat puttinuttigt, gah! Jag har till och med slägt eller gett bort saker som vi fått som är volangigt och sånt..nä fy bubblan! Jag gillar också villervalla, synd att dom är lite dyra bara..

2010-02-05 @ 19:46:29
URL: http://www.mandarinklyfta.se
Postat av: Malin

Haha och jag älskar det..fast ska jag vara ärlig börjar jag bli liiite less på rosa..hela Tindras garderob bestod av rosa och det börjar dra åt samma håll (kanske för att hon får ärva?) åt Mollys garderob..så ja..blir nog mer andra färger nu..men det är helt sjukt att nästan allt på h&m, Lindex o.s.v i tjejklädesväg är fan bara rosa!

2010-02-05 @ 21:08:36
URL: http://www.mandarinklyfta.se
Postat av: Lena

Jag har samma tycke o smak om tjejkläder. hade jag fått välja hade jag ratat klänningar o kjolar helt, men det e väl inte möjligt - tyvärr!

2010-02-16 @ 20:31:01
URL: http://lenaspingler.blogg.se/babysnack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0