Tämligen pissig dag


Har väl inte haft den bästa av dagar. Startade starkt med en dålig natt. Lucas hostade och kräktes vid 01, så upp o byta sängkläder medans pappa duschade av honom. Alfons var needy resten av natten och skulle absolut sova med mig (Lucas sov hos pappa i bäddsoffan i vardagsrummet), jag sover aldrig bra med barn i sängen.

Dagen fortsatte fint med att jag bet sönder en tand när jag åt frukost, så fick ringa tandläkaren och få akuttid. Det är inte mycket kvar av den stackars tanden, men hon fixade till den lite provisoriskt. Den håller kanske över jul/nyår (om jag låter bli knäcken hehe) men sen måste den nog dras och jag får ett implantat istället. Billigt billigt. Höll på att kräkas tre gånger i tortyrstolen, klarar ju knappt att borsta tänderna, tänk då att de rotar runt i käften! Hujjeda mig..

När jag tröstshoppat lite på stan skulle jag ta bussen hem. Då hade det hänt en singelolycka nere vid konsum så bussen fick vända. Med andra ord fick jag gå resten av vägen hem. Och det är en sträcka på 1,7 km brant uppförsbacke. Funkar väl fint när man inte har lite foglossning, men nu ååååh vad det värker i höfterna/svanskotan!

Resten av dagen fortsatte i samma tecken. Alfons brände fingertopparna på spisen och Lucas fick 38,6 i feber på kvällen. Jag ska nog gå och sova nu. Så det inte händer nåt mer. Som att Tove åker ur Idol.

Usch, vilken Svenne-Banan-blogg jag har haha!


Avslutar med lite bilder på hur oerhört koncentrerad man kan vara när man klipper!



Tungan rätt i mun!







Klippa o klistra, det är mammas pojk det! =) På tal om det, inhandlade lite julpapper och deko på Westers idag, så nu ska vi snart komma igång med julkortstillverkningen! Måste bara få de små att posera frivilligt med tomtedräkterna.. får nog göras på dagis luciatåg *s*


Såklart så tycker Alfons också om att pyssla..


..även om det inte alltid förekommer vid köksbordet (eller ens på papper!!). Världens sötaste!

Kommentarer
Postat av: Mommo

Oj, vilka härliga "Pyssel-ställningar"... vad duktiga dom är! Tja, efter mitt eget tillverkande av julkort så kanske ändå pysselgenen kommer från mig... hi hi...Kram!

2009-11-21 @ 13:48:31
Postat av: Jennyli

Mamma: Ja, jag säger ju det, du ÄR pysselfantast innerst inne! =) Kom ut ur garderoben på riktigt!

2009-11-21 @ 17:13:49
URL: http://ddb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0