Karateförkylning

Är helt vansinnigt otroligt förkyld. Snorar, hostar, mår illa (förutom det jag mår illa i vanliga fall, mer "förkylnings-illamående") febervärk i hela kroppen. Och det blir ju inte bättre!

Lucas är också dålig. M också. Alfons börjar bli pigg och är på dagis idag!

På måndag måste jag vara frisk för då ska vi (jag o tjejerna) åka och hälsa på Linda som fick sin lille Elias för dryga månaden sedan. Jag vill snusa bebis! Inte förkyla ner bebis! Är jag förkyld då så följer jag givetvis inte med.

Jag och Lucas ska baka pepparkaksmuffins idag. Och sortera tvätt. Och börja hänga upp lite julgardiner (jippie!), om vi orkar och inte somnar framför Playhouse Disney. Lussebullarna är SLUT, behöver baka fler. Det får nog bli ett projekt för morgondagen.
Var och köpte en amaryllis och en hyacint på Blomsterlandet häromdan. Har roat mig med att torka apelsin och äppleskivor i ugnen, blev jättesnyggt! Så nu ska jag bara handla grön mossa och sen ska jag sätta ihop egna julgrupper med de torkade frukterna samt kanelstänger och några små tomtar kanske =) Blir så susigt så!

Nej nu ska jag sätta fart med tvätten. Det är märkligt att den alltid blir liggande i IKEA-påsarna minst en vecka tills det typ är dags att tvätta igen. Och man går o plockar ur påsarna och blir sur för att man alltid bara hittar en strumpa *s* Tänk om man kunde varit duktig och sorterat tvätten direkt? Men usch vad så tråkigt de e..



Det här ska vi roa oss med strax! =)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ojojoj, vad pysslig o duktig du är...!! Tänk att du o Lucas älskar julpyssel...hi hi..! Kram!

2009-11-26 @ 14:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0