Eurovisionsfestivalen

Har bra flow just nu. Blogga känns enkelt och roligt! Det gör väl som allt annat; går i perioder. Roligt!

Då har denna dagen börjat närma sig sitt slut. Har varit en lugn dag idag, M har haft migrän hela dagen och mest sovit, så jag och barnen har varit ute och lekt! Hade egentligen tänkt bege oss till en "riktig" lekplats idag (vår egentillverkad lilla lekplats utanför huset tröttnar de snabbt på) men det tornade upp så mycket regnmoln så vi riskerade inget. Bara för det så var det uppehåll hela kvällen! Det är pinsamt så sällan vi är iväg till Stadsparksleken. Vi bor ju för sjutton på gångavstånd! Tar max 15 min att gå! Måste hurta till mig och gå dit oftare med barnen..

Läste i en väns blogg om en dispyt mellan henne och en vän ang att vända de små framåtvänt i bilen. Enligt alla rekomendationer från NTF med flera så SKA barn under 4 år sitta bakåtvänt. Varför? Barn yngre än det har inte tillräckligt starka nackar för att klara en krock. Bara minutrarna efter jag läst om hennes "bråk" med sin vän om detta så snubblar jag på den här länken (som för övrigt är ett fantastiskt initiativ av Volvo, även om det är reklam) inne på en annan blogg. Postar den omedelbart hos min vän, för det är aldrig roligt att bråka om någonting, och även om hon helt klart hade rätt jämtemot sin vän så kan man behöva lite medhåll, eller hur man ska uttrycka sig. Kul att du uppskattade länken, och roligt att den gjorde din dag lite bättre!
  Big Hug STYRKEKRAM! (i sann FL-anda hehe)


Nej, nu ska jag glama på evrusjonsfestivalen!

Sköt om er!




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0