Ikväll smäller det

Inatt tar vi den stora kampen! Kampen om amningen,, Alfons vägrar sluta fast ja vill, men nu är det nog, det får bära eller brista! Nätterna måste bli bättre, och om det hänger på amningen så är det värt ett försök. Och inte minst för min egen skull, jag måste börja äta mina antidepressiva tabletter nu, och de är inte kompatibla med amning. Tyvärr.

Men jag har grym ångest inför natten! Ska själv ta lite Tavegyl så jag förhoppningsvis kan slappna av lite lättare och få lite sömn, trots att Alfons med all säkerhet kommer gallskrika i rummet bredvid! Vi ska dela på nätterna framöver, så Mattiaz tar första passet fram till 03 (vilket givetvis förutsätter att jag lägger mig runt 22) och sen tar jag nästa pass fram till morgonen. Så är planen iaf! Jag sover inne hos Lucas på tältsäng med öronproppar. Stackars Alfons har ingen aning om vad som väntar.. Har pratat lite om att "tutt-tutt" är slut och inte finns mer, men svårt och veta hur mycket en 18-månaders förstår, och kan ta in vad som det egentligen innebär!

Jaja, skrikigt kommer det med all säkerhet bli! Kommer lägga mig TIDIGT och försöka somna innan det brakar loss..

På tal om något helt annat så har det åskat här idag. Berättade för Lucas att de förr i tiden trodde att en gubbe hamrade med hammare så det var därför det dundrar så. Det snappade han upp direkt och frågade typ tusen gånger varför han inte kunde se hammaren!  Lol Sötnos!

 

Båda barnen sitter på farfars traktor!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0