Vår

NU verkar det som att våren är i antågande. I alla fall idag. Strålande sol ute, UNDERBART! Ingen anar hur mycket jag vill ha och behöver de värmande ljusa strålarna.. Får en helt annan energi! Det är ljuvligt att se solstrålarna smeka den frusna marken, ett litet hopp om värme och sommar..

Annars är allt lugnt. Just nu känns det mest som att hela världen stannat upp och dragit efter andan. I väntan på Alfons operation. Man går bara och väntar, räknar dagar och timmar. Funderar mycket på hur han kommer må efteråt, hur ont han kommer ha och så.. Och hur man ska överleva att lämna honom i någon annans händer.. Man förlorar kontrollen helt! Medans de (inte riktigt men det känns så) laborerar med hans liv. Och då är det ändå ingen avancerad hjärtoperation, som den här modige killen genomgått. Jämförelsevis är Alfons op en baggis. Men såklart så känns det inte så.

I helgen har vi varit på lilla Agnes 1årskalas! Tänk att den lille skruttan blivit så stor hihi! Var så mysigt och trevligt så =)
Igår var vi ute hos farmor o farfar på söndagsmiddag, smaskens! Därute i skogen var det full vinter, massor med snö! Medans vi här i stan bara har lite ledsna gråa snöhögar kvar..

Och vad anser vi om melodifestivalen? Snälla Snälla gå ur bild! Annars är låten bra. Fast jag gillar Star Pilots. När ska amy diamond växa upp? Hon är ju snart 18 för sjutton.. men ser ut att gå på lekis. Vad har stylisterna tänkt med? (säkert locka unga röster men ändå.. kanske dags att vända sig mot en större (läs: äldre) publik.)

jaja.

Nu ska jag sortera lite tvätt eller något annat vettigt medans barnen sussar.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha jaa jag får försöka prova en sak i taget. Kanske skulle köpa hem lite tyg och prova sy först innan jag försöker bemästra nått annat :P

2009-03-11 @ 15:49:44
URL: http://mandarinklyfta.blogg.se/
Postat av: Malin

Nää jag har ingen egen symaskin, jag har fått låna en kompis :P

2009-03-11 @ 22:35:41
URL: http://mandarinklyfta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0