Det ser i alla fall varmt ut

Då var det torsdag. Jag förstår inte hur fort dagarna går! GALET! Veckorna bara trillar förbi.. och helt plötsligt har en hel månad gått!

Jaja. Idag är det vansinnigt fint väder ute. Solen skiner och fåglarna kvittrar! På väg upp till dagis idag så frågade jag Lucas om han ville gå själv (han brukar vilja det). "- Nej jag hinner inte mamma, jag lyssnar på när fåglarna sjunger!".
Sötnos!

Ibland blir jag lite ledsen när jag hör han säga sådana saker.. Det är alltid så mycket "jag hinner inte" eller "jag har bråttom nu" som han säger.. Ska en 3åring behöva känna sig stressad? Igår när vi åkte på en mycket icke-bråttom tur till A6 så kläcker Lucas i bilen "Vi har bråttom åka bilen!". Känner han verkligen så? Att vi alltid har bråttom eller ont om tid?
Jag tycker vi försöker ta det lugnt o så, och inte stressa i onödan.. Men visst, vi är nästan alltid ute i sista sekunden om vi har någon tid att passa, så det blir att man själv känner sig stressad och så.. Så tråkigt att en 3-åring ska känna stress (om han nu gör det, det vet vi ju inte..). Kommer han bli utbränd lagom tills det är dags att börja skolan tro?
Måste googla på det här fenomenet, nu när man själv inte mår bra pga all stress så vill man ännu mindre att ens små barn ska  känna av det..

Idag har jag roat mig med att tillverka ett litet tack-kort till min kära mormor o morfar! De har ställt upp så enorm mycket på oss (och mig innan) så jag vet inte redigt hur jag ska göra för att de verkligen ska förstå hur tacksamma vi och jag är!
Ordet "tack" känns liksom inte tillräckligt.. Och jag älskar ju att scrappa, och grabbar tag i varje tillfälle som ges ;-)


Framsidan (fick ta hjälp av en nagelsax för att kunna hålla nere kortet hehe). Lite missnöjd med hålet som snörena går igenom, önskar jag hade en håltång så man kunnat få till snygga hål! Får läggas till på att-köpa-listan hehe..


Insidan

Allt är givetvis homemade ;-) Blomman på insidan tar en stund o göra, ska klippa ut alla blad o limma dit de på snyggt sätt osv.. Men jag ääälskar det! Satt vid köksbordet imorse med det här. Solen sken in så hela köket badade i ljus. Helt tyst i lägenheten (Mattiaz snarkningar var enda ljudet) och jag bara NJÖÖÖT!! Livskvalité på hög nivå att kunna sjunka in i pysslet och låta tankarna flyga fritt..utan att någon stör en! älskar det!

Kommentarer
Postat av: Mamma Yvonne

Ojojoj...vilket fint kort!! VA GULLIGT!! Undrar var du fått din pyssliga sida ifrån..hrmm.. Kramis!!

2009-03-13 @ 14:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0