Dagens viktigaste

måltid! Frukosten. Det har vi blivit itutade sen barnsben.. o de e faktiskt sant! Frukosten är dagens viktigaste målitid, oavsett när man äter den. En del kan inte äta för tidigt på morgonen utan måste vänta lite, medans en del vaknar vrålhungriga! Jag tillhör den senare kategorin. Så fort jag vaknar börjar det kurra i magen. När jag var gravid var det ett evigt kurrande nätterna igenom *s*

Nu när jag lämnar barnen på dagis så är det svårt att få till en ordentligt frukost direkt på morgonen. Alltid stressigt att få på alla o såklart så är det någon som bajsar när man preciiiis ska gå utanför dörren. Jämt!
Så nu brukar jag bara grunda med lite fil/yoghurt och mjölk + banan eller något innan jag går. Äter jag inget så tuppar jag av på vägen ;-) Men när jag kommer hem så är det hotellfrukost som gäller!

Idag äts det följande:



Stenungsbakat valnötsbröd (VÄRLDENS godaste bröd!!) med ost och tomat, en tallrik filmjölk, dagens c-vitaminchock i form av två kiwi + en stoooor mugg hallonte. Egentligen skulle man haft musli eller flingor i filen, men vi har bara havrefras hemma, o de gillar jag INTE hehe..

Annars så har helgen varit väldigt lugn. I lördags var vi en sväng på ÖB hehe.. inhandlade lite sköljmedel o diskmedel o sånt som faktiskt ÄR mkt billigare där och är samma märken som på ICA! Till exempel så köpte jag Wella Shockwear hårspray på ÖB för 19,90, på konsum kostade den 38,90! Lite skillnad.
Igår så ägnade jag dagen åt bakning!! Blev så extremt sugen på att testa lite nya cupcakes recept.
Nedan ser ni resultatet!


Lemon youghurt cupcakes med lemon buttercream (till barnens förtjusning färgad blå!).
Och? Vansinnigt goda! Själva muffinsen var saftig och luftig, dock rätt mäktig så nästa gång ska jag göra i mindre formar! Brukar inte gilla citronkakor eller sådant annars, men yoghurtinslaget var bara förträffligt!
Smörkrämen är väldigt söt (gjort på smör, florsocker och lite rivet citronskal) så nästa gång ska jag prova vitchokladfrosting istället. Eller kanske cream cheese frosting.



Chocolate fudge Strawberry Infusion toppat med jordgubbsfluff.
Och?  Detta är mina klassiska kladdkakemuffins sosm jag tryckt ner två hela jordbubbar i. Och det var VANSINNIGT gott! Dock så ska jag hitta ett mer stabbigt chokladmuffinsrecept, för muffinsen föll isär lite för mkt. Det blev lite väl saftigt med jordgubbarna i för att kladdkakesmeten skulle lyckas hålla ihop. Men jättegott ändå, verkligen! Och jordgubbsfluffet gjorde jag så enkelt som möjligt, mixa jordgubbar, vispa grädde, vaniljsocker och jordgubbarna. Klart!


Blev en mysig fika igår em efter middagen. Alla var lyckliga o glada o fick sockerchock! Iaf barnen ;-) Vi vuxna åt för mycket och klagade resten av kvällen på magont.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0