Tankar på vägen

Oftast så är det jag som lämnar barnen på dagis, och då blir det sålika promenad med vagn.
Vägen upp till dagis är en enda 1 km (JO!) lång uppförsbacke, men den sista backen är både lång och BRANT!  Med andra ord ypperlig träning när man drar på 20 kg barn och 15 kg vagn *s*

I vilket fall som helst, när vi (jag) kämpar oss uppför sista backen så brukar jag alltid gnälla lite om hur jobbig och lång den är hehe.. och häromdan så svarade Lucas på mitt gnäll med: "Den är lika lång som en elefantsnabel!" hahaha!

Det räddade den promenaden, och nu säger vi samma repliker vid varje dagispromenad; jag gnäller om hur lång och jobbig backen är, och Lucas konstaterar att den är lika lång som en elefantsnabel!

Underbara barn!

Kommentarer
Postat av: Miriam

Kul att du har börjat blogga igen!

Han är verkligen rolig Lucas, synd att backen inte verkligen är lång som en elefantsnabel då. Då hade det inte varit så långt.

2009-02-21 @ 22:27:00
URL: http://www.judinna-isverige.blogspot.com
Postat av: Marielle :)

hahahaha gud vad lucas är rolig! :D :D

2009-02-22 @ 18:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0