DDB Uncut

Nu är det uncut som gäller, den hårda bistra sanningen. För så särskilt kul har vi det inte nu! Alla myndigheter som krånglar, ekonomin som ska klaffa osv. Ekonomin klaffar inte alls för den delen. Jag står helt utan inkomst denna månaden, så nu är det kört! Fick hjälp med hyran, tack o lov. Får sälja prylar på tradera för att få ihop matpengar. Så är läget. Inget man skryter över direkt...  Men ligger efter med alla andra räkningar också, så vi får betala de mest akuta. Resten får bli lämnade åt sitt öde. Orkar liksom inte bry sig längre, räkningar har blivit ett vitt kuvert som dimper ner i brevinkastet, och förpassas till den ständigt växande högen som man inte orkar ta tag i längre.. Denial.

Har fått tid hos socialen i alla fall, 3-4 veckors väntetid (tack så mkt) så den 18 mars ska vi infinna oss. Få vår ekonomi granskad. Jiiihoo! Fast jag har betalt skatt till detta i ÅR så nu ska jag casha ut min del. Inget att skämmas över egentligen, ändå tar det emot något vansinnigt. Man vill ju klara sig på egen hand! Men när man inte gör det så är det givetvis bara att bita i det sura äpplet. Man kan inte stå med knäna ner i dyn hur länge som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0