Min virtuella slaskhink

Har haft en otroligt dålig natt. Hur dålig den egentligen var går inte att beskriva i ord.
Men det får bli en kort sammanfattning.

23:17. Går och lägger mig. Fastnade i ett kreativt flöde när jag gjorde julkort på kvällen så jag kunde inte sluta i tid!

Typ 00: M lägger sig. Vet inte exakt tid. Ligger o lyssnar på när han snarkar och gnisslar tänder. Vansinngt irriterande.

00:00 - 03:25. Springer skytteltrafik till Alfons. Det vaknas o gnälls med jämna mellanrum. Hinner bara dåsa till mellan gångerna. Lyssnar på mera tandgnissel. M måste fixa det där!

03:57. Lucas kommer tassande och deklarerar att han kissat i sängen och vill sova hos oss.

04:45. Lucas somnar ÄNTLIGEN efter mkt stök o bök. Funderar på att stoppa in en handduk i Ms mun för o få SLUT på gnisslet!

05:00 - 05:30. Sätter mig på toa med ett glas Treo och gråter en skvätt för att jag är så vansinnigt trött. Känns lite bättre efter treon och en stunds hyperventilerande.

Ligger och knör med Lucas på min halva av sängen. Försöker slappna av en stund och umgås med bebisen i magen som vaknat.

06:45. Alfons vaknar och är på strålande humör! Försöker få M att gå upp med barnen och få de dagisklara på egen hand. Får till svar: "Har du ändå varit vaken hela natten så kan du väl lika gärna vara vaken en stund till tills vi ska åka". Tack så mycket för den. Verkligen omtänksamt! Ska jag komma ihåg till en annan gång.



/ trött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0