Regn regn åter regn ~ 18 maj 2008

Usch pissigt väder idag.. ska ut till svärisarna på söndagsmiddag i vanlig ordning. Gott!
Synd på de tråkiga vädret, får ta på Lucas ordentligt så han kan ut med farfar o titta på tuppen o plocka ägg *s*
O titta på traktorn, inte att förglömma =)

Igår var vi på babyproffsen en sväng, fick äntligen tummen ur o köpte en sele till Alfons, så han kan sitta upp i liggdelen utan o riskera och ramla ur. Eländes bebis som inte gillar vagnen! haha nejdå han är världens underbaraste såklart, han är bara en liten herre med väldigt starka åsikter om det mesta!
Många tittar konstigt på mig när de får höra om mina kvällar t ex. Alfons sövs alltid genom först amning och sen sitter vi och gungar på sängkanten tills han somnar. Det brukar oftast gå snabbt, några minuter för o komma till ro, o sen en liten stund till för o somna till ordentligt. Jag tittar tv sålänge, så jag tycker verkligen inte att de e jobbigt hehe,, Sen lägger jag ner honom på hans plats i vår säng, förhoppningsvis så fortsätter han sova ;-)
SEn går ja o fixar lite mat, godis eller liknande, han sover oftast inte mer än en timme själv. När han vaknar får han följa med ut i vardagsrummet, ammar o somnar om i min famn, o där ligger han sen tills vi går o lägger oss.
Alla mammor verkar tycka det låter superjobbigt "du får ju ingen egentid", men ja svarar att jag hellre låter han sova gott o det funkar för oss, egentid kan jag ha hela livet sen.
Egentid blir ju lite vad man gör det till oxå, jag tycker det är egentid att få sitta 10 min vid datorn medans M tar hand om barnen, man får en break fast barnen är vakna. Funkar för oss!

Skrikmetoder i all ära, hade jag gett mig den på att A ska somna i egen säng, inte ska amma hela nätterna osv, så visst hade det väl säkert funkat efter ett tag. Men A är en väldigt närhetstörstande liten krabat, inte alls så som L var; dvs väldigt trygg i att vara ensam i säng på golv etc. Med L var det aldrig ngn diskution, 5 minutersmetoden var rätt alternativ (eller ja, 2 minutermetoden var det väl mer *s* ) för honom, för han var bara sur för att han var tvungen o sova. Men A är så känslig, han skulle ta skada av 5mm. Han är liksom rädd för vår hushållspappershållare =) Han hoppar 10 cm upp i luften om nån nyser. Han börjar gråta när man berättar sagan om bockarna Bruse, om trollet under bron har mörk farlig röst.
Men han är underbar ändå, alla kan inte vara modiga o tuffa! En del måste få vara känsliga o ha stort närhetsbehov.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0