Frissan idag ~ 21 maj 2008

..o jag har fortfarande inte bestämt hur jag vill ha håret!
Är vansinnigt sugen på o klippa av det en bra bit, har ju haft den här frissen i flera år, men samtidigt så känns de
synd nu när ja fått lite längd på håret!
En sak som är lagom snyggt haha, när man är gravid så tappar man betydligt mindre hår än vanligt (dvs så får man tjockt o fint hår, jag iaf), o sen efter förlossningen, vad händer? JO, man tappar allt de hår man inte tappade när man var gravid, o lite till. ÄCKLIGT som bara den, jag hatar o tappa hår, hår överallt.
Så efter att nyss slutat tappa hår så¨har en del börjat växa tillbaka, de e typ 3 cm nu eller nåt, men de står RAKT UPP! hahahaha ser inte klokt ut =)
Har ju snedbena o lugg på ena sidan, o precis i benan vid luggen så är det en tuffs med hår som står givakt, ser helt sjukt ut, o finns inget spray eller vax som rår på den... Är väl bara o hoppas på att den växer ut snabbt som attan, men min kära frisör kommer trilla omkull av skratt när hon ser den, precis hennes humor! =)

Vart ner på stan igår iaf, mötte upp Jessika med hennes vildar (Wilma lika gammal som Lucas, o Molly 1 månad).
Tog en trudelutt på stan, köpte strumpor till A, o sprang på en så söt klänning på HM för det fasila priset 98 kr höhö.. Köpte den utan o prova, går ju o lämna tillbaks.,. O visst passade den, men ta mig i bakluckan för att boobsen ser gigantiska ut! Den kommer säkert sitta snyggt när jag slutat amma ;)  Funderar om ja ska ha den på Marielles konfirmartion ändå, kan ju komplettera med en svart kavaj så ser de inte fullt så vulgo ut.


Var o veckohandla igår med, skönt o få de gjort,., Men fy vad maten blivi dyyyyr! Det märks verkligen att priserna stigit. För ett år sedan kunde vi klara en veckomatsedel + allt annat på 500 kr i veckan, men nu räcker det knappt med 700,.. går alltid minst 3000 i månaden på mat, o då "snålhandlar" vi, dvs är de billig falukorv så köper vi det o äter. Visserligen så ingår blöjor i den kostnaden oxå.. o burkmat, våtservetter o välling.
Tänk vad kostnaderna kommer sjunka när barnen slutar med blöjor o välling! *längtar* Kanske skulle gå o sätta Lucas på pottan nu direkt ;)

Nix nu ska ja gå o se om man kanske skulle orka diska lite medans A sover o L tittar på Lilla Prinsessan.
Ska ev över till Wilma o gänget o leka sen, om hon inte ska till dagis idag. Återstår o seeee!

ha en skön dag, kommer in med frisyrbild sen ;)

Korv o bröd Lucas

Kommentarer
Postat av: Malin

Hehe ja det skulle ju funka :P Men nu har jag hämtat ut blöjhinken..så jag ska nog testa i alla fall :)

2008-05-21 @ 14:25:50
URL: http://tequilarose.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0