Pust!

Fullspäckade dagar har det varit!
I går var vi på Lucas äggprovokation på barnläkarmottagningen på fm.
Det går till så att han ska äta 4 st sockerkaksbitar, den första pytteliten o sen blir de större o större.
Första pyttebiten gick bra.
Så skulle man vänta 20 min och äta nästa, lite större bit.
Men där va de stopp!
Icke sa nicke att lucas ville äta sockerkaka *s*
Förmodligen kände han på sig att han var tvungen o äta, och då ville han såklart inte!
Till slut så åt han den efter att vi kom på knepet att alfons fick gå mot sockerkakan, o vi sa
"nu kommer alfons o äter upp lucas sockerkaka!".
Och Alfons fick såklart inte äta upp Lucas sockerkaka hihi..
Det knepet funkade kanon på bit nr 3 oxå.
Men på den stora sista biten var det tvärstopp!
Då var han trött o förmodligen rätt mätt efter all sockerkaka, så då gick det öht inte o få han
intresserad av sockerkakan!
Men det fick vara bra nog, han åt ändå 3 bitar!
Men inga prickar fick han, och han har inte varit konstig i magen eller något sen dess.
Skönt!
Så nu ska han äta äggfritt i 1 vecka, o sen ska vi introducera ägg under 2 veckor, o efter det normal kost.
Fick en teletid med läkaren om 4 veckor, så ska vi se hur det gått!
Pratade lite om hans matvägrande också, och vi fick Calogen utskrivet igen.
Tror han kommer må bättre och orka lite mer med lite näringstillskott!
Man kan ju inte på ngt sätt tvinga honom att äta, men välling gillar han och Calogenet smakar jordgubb,
så det går hem!
Får hoppas att dagis gör susen med ätandet, lite positivt grupptryck är aldrig fel!

Efter den långa förmiddagen på barnläk.mott (var där från 8:20 - 11, pust!) så knatade vi ner på stan o Lucas sov i vagnen. Hoppade in på försäkringskassan o frågade vart mina pengar tagit vägen! "Oj hoppsan, vi har glömt betala ut dom!" JAHA tack så mkt! Bara andra månaden i rad. Suck! Så inga pengar till jennyli förräns 28e! KUL!
Helg o allt...
Försäkringskassan fungerar verkligen uselt när de e semester, likadant förra året..
Tröstade oss med lunch på China Palace när Lucas vaknat, de har sån underbar lunchbuffé! + att det ingår efterrätt, friterade bananer med glass o sirap, MUMS!
Sen brått med bussen hem, o ut till svärisarna! Sven o Birgit var där från gbg, så klart vi skulle ut och träffa de!
O farmor o farfar såklart =)
Fick underbara tröjor till barnen från Katvig! Jättefina verkligen! De har alltid med sig ngt till barnen, fast de verkligen inte behöver! Men vi uppskattar det väldigt iaf! =) De är så goa o roliga, göteborgarna!

HAHA just ja, igår när vi kommit hem så åkte vi upp till A6 en snabbis, M skulle in på Clas ohlsson o köpa nåt, o ja skulle in på 3 o säga upp mitt abonnemang.
Gissa vad ja kom hem med?
En ny mob med förlängt abonnemang, + mobilt bredband!
Jag är hopplös, ibland kan jag bli så trött på mig själv!
Var ju inte längesen jag bytte mobil (då lucas badade min förra LG shine), var ju faktiskt nöjd med nokian.
Men så sprang jag på LG Viewty, o blev KÄR!
Gosh vilken mob!
5.0 megapixel kamera o touchscreenskärm!
O massa andra funktioner med då..
JAA den är underbar!
Det enda jag verkligen inte gillar är att på baksidan så är hela skalet löstagbart (plats för batteri o så) o skalet sitter lite lite löst! Så den känns så... BILLIG! På nokian sitter allt som smäck, så den känns bra mkt dyrare än Viewtyn!
O de e riktigt synd, för det förstör helhetsintrycket totalt. Supersynd på en toppenmobil!
Får se hur jag gör med nokian, har ju bara haft den några månader, fast jag tror jag har lite planer för den *s*
Mobilt bredband hade jag tänkt skaffa i vilket fall som helst, får ju hem min bärbara i dagarna!
O de första 6 mån var gratis, så de va ju gött!



Viewtyn! Fast min är silverfärgad *urk*


JAJA! De va gårdagen, shit va trött ja va på kvällen sen! Hoho!
Idag har vi tagit de betydligt lugnare, på fm var vi ute o badade i plaskdammen med Wilma,
o på em var vi o fikade med Sara o Claes!
De ska ju få bebis snart, den 11e har de planerat snitt! Gud så mysigt de såg ut med bebismage =)
Man fick allt lite sug i bebis-tarmen!
Fast nu får de räcka med bäsar på ett litet tag, man ska ha tid o ork o råd med de man har!
Men de e ju vansinnigt mysigt o va gravid,,, ingen som söker surrogatmamma? *s* skämt åsido!

Nu ska jag ställa mig o göra kycklingsallad, imorgon ska vi till stranden på fm med Emelie o Anders (o maja o agnes med såklart!) o så ska vi äta lunch o bada o ha mysigt! Får passa på medans det är väder!

ha det gott alla, stor eloge om ni orkade läsa igenom allt! *s*

Kommentarer
Postat av: Malin

Den telefonen är verkligen bra. Jag har haft en sån men min lillasyster tjöta på mig att hon skulle få köpa den så jag sålde den :P

2008-07-27 @ 20:16:26
URL: http://www.minbebis.com/LillaMalin/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0