Mariamne - lilla pärlan!

Jaaa på måndagen så var det dags för höjdpunkten, Mariamne!
Som jag lääängtat! Lilla snuttan!
De är ju otroligt, hästen ser exakt ut som när jag köpte henne, då var hon 9 år!
Eller nej jag har fel, hon ser bättre ut, hon ser ut som när hon var i bästa tävlingsformen!
Ska den pållen aldrig bli gammal i kroppen?
Hon är för sjutton 18 år, men ser ut som 5.
Inget svankig, inga galliga ben. Hur fräsch som helst.
Nu hade hon precis stått i 6 veckor pga en spark på ett ben, så hon hade precis börjat sättas igång,
så alla musklerna fanns inte där, men hon var verkligen kanonfin!
Lite stel eftersom hon varit stående, o jag som inte ridit på över 2 år fick inte riktigt till formen då haha
Gud va man tappar ridningen fort. Man vet precis hur det ska kännas, men man får inte till det.
Vansinnigt frustrerande!
Marielle såg mer ridvan ut när hon red Mariamne, de passade kanon ihop!
(de matchade fint oxå, Marielle hade nästan samma hårfärg som Mariamne har på pälsen!)

Och Lucas haha! Den galningen älskade att rida!
Blev superarg när han var tvungen och kliva av mariamne. "Neeeeej rida meeeer!"
Ja, de va underbart o få träffa skruttan igen!
Men vansinnigt vilken träningsvärk jag har! Idag är det värre än någonsin, känner mig som en stel gammal kärring! (fast de e nog det jag är, snart 25 juh!).
Fast de va värt all träningsvärk!










Tänk vilken liten ryttare han är Lucas!
Får nog definitivt köpa en liten welsh eller ngt om några år =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0