God afton!

Ja, då var ännu en dag till ända!

Gjort idag då? Var en sväng till Solåsen center i förmiddags, biltema och babyproffsen/BRIO.
Lucas har kommit på att det finns tågdelar till hans tågbana på biltema, så han springer raka vägen dit när vi åker till biltema. O så lämnar han inte leksaksavdelningen utan en tågbanadel i handen! Idag fick han ett lok med fyra vagnar =)
Han är så söt, han har helt klart kommit på de här med o köpa o betala, han springer fram till varubandet o lägger upp varan på bandet o säger: Mamma, tala nu! (mamma, betala nu). SÖTNOS!

Sen bar det av hem o sova middag allihopa,
blev långsovning idag med! 15:30 vaknade de små liven.
Då var det middag, o sen åkte jag och barnen och badade en timma! Mattiaz fick ett anfall av någon mystisk sjukdom för han kunde inte följa med *suck* Ibland undrar man va som rör sig i huvet på det manliga könet? Jag är väl oxå konstant trött hela dagarna, men inte sjutton lägger jag mig på soffan o vilar för det,, Varför? För jag hinner inte!
Och för att jag lägger mig tidigt på kvällarna just för att
 jag ska orka hålla igång med barnen hela dagen..
Förstår verkligen inte vad som är så jobbigt med att åka o bada en timme. Lucas blir ju nöjd med det, visst hade han velat bada längre, men klockan blev mkt o det var dags o hem o sova. Men han fick en rolig avslutning på dagen!
Jaja, har lite svårt för lata karlar ;)

Har infört en ny nattningsrutin med alfons förresten!
Tidigare har vi suttit på sängkanten och gungat tills han somnat,
och efter det lagt ner honom i vår säng.
Nu för ca 5 dagar sen så fick det vara nog med gungandet (sängen började faktiskt protestera haha börjat knaka lite misstänkt!) och numera så lägger jag mig med honom i sängen.
Vi ammar för natten, kramas o pussas o gosas lite, varvar ner helt enkelt.
Sen så är det natti natti o så ligger jag helt enkelt bara där, o han ligger bredvid o ska somna.
De två första kvällarna var det rätt jobbigt,
då blev han ledsen och förstod inte varför jag inte tog upp honom när han blev ledsen, o inte fick han amma sig till sömns heller!
(vill inte att amningen ska vara förknippad med insomning,
det kommer bli svårt isf när man slutar amma).
Men nu går det bättre för var dag, han har varit lite irriterad och "klagat" lite,
men ikväll gick det jättebra!
Inte ett knyst, vände o vridde på sig lite, några högljudda gäspningar hihi,
o sen la han sig tillrätta o somnade!
Underbara unge =)
Han var visserligen dödstrött, men ändå!
Tanken är väl att jag så småningom ska börja ta mig längre o längre ifrån honom,
först sitta bredvid honom o sen sitta på en stol bredvid sängen tills han somnar osv
o flytta mig sakta ifrån honom.
Så han inom en lång framtid lär sig somna själv!
Kanske det även finns hopp för bärfisen Alfons =)

Idag vände han på sig för första gången oxå! Eller ja, han har nog egentligen kunnat göra det ganska länge, han har nog inte bara gjort det. Nu väntar vi bara på krypningen ska komma igång, han börjar få riktigt bra balans o kan göra rätt akrobatiska konster nu hehe.. Fast är lugnt för Lucas del så länge Alfons inte kryper, sen får han inte ha sina grejjer ifred!
Han blir redan helt vansinnig om alfons skulle råka nå hans tågbana som han byggt!
hoho syskonbråk =)

Nej nu ska ja sätta mig o kika på sommarkrysset, M är nere o hämtar pizza till sig
o en fräsch sallad till mig från Alcamo.
Nam nam! Känner inte för pizza när de e så varmt ute,
kycklingsallad med keso och ruccola är vansinnigt mkt fräschare!

Ha en skön sommarkväll! kram





Bilder tagna på IKEA häromveckan, ååh jag nästan skäms så underbara ungar jag har! *s*
ÄLSKAR ER MINA GULDKLIMPAR!

Kommentarer
Postat av: Mommo

Ojojoj, vilka goa barnbarn!!! Och vilka fina bilder överhuvudtaget... sååå kul att titta o läsa på denna sida..!! ;) Ha d så gott!! Mommo

2008-07-06 @ 12:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0