Familjen AB

Dagen idag har varit en av mina sämre, har inte alls varit på humör och mest gått runt o känt mig lite lessen och deprimerad!
Alla har vi sånna dagar.

Anledningen?

Jag gillar att tänka på vår söta lilla familj som Familjen AB.
Det är inte jag som lurat ut konceptet, utan det är ärligt stulet från nån annan :)

Iaf, som alla aktiebolag så måste man investera för att få ut en vinst.
Investeringarna i Familjen AB har varit kärlek, respekt, ömsesidighet
och rättvis fördelning av arbetsuppgifterna.
Vinsten har självfallet varit våra små "dotterbolag" (aka Lucas o Alfons hihi) och allmän trivsel!
I styrelsen för Familjen AB sitter Mamma och Pappa.
Ibland är styrelsen inte helt överens om rådande omständigheter, såsom arbetsupplägg t ex.
Mamma känner att hon drar större lass än Pappa,
vilket Pappa inte håller med om.
Klassiskt problem.
Mamma får ett mindre depressivt anfall då och då (lämpligen under PMS-tider) 
över att konflikten aldrig löses.
Pappa snappar upp detta och sköter sina hushållsplikter bättre ett par dagar så
Mamma hinner bli glad igen.
Förmodligen gör han detta utan att ens fundera på det (nu står han till exempel och diskar!).

Det här beteendemönstret och händelseförloppet är dock inte alltid så bra för Familjen AB,
det kan uppkomma andra spänningsmoment och konflikter, som oftast är långt ifrån själva
ursprungsproblemet. Dessa brukar dock tigas ihjäl!
I Familjen AB är rådande konflikthantering att styrelsen (Mamma och Pappa) surar på varsitt håll
tills de upprörda känslorna lättat, eventuellt fäller Mamma några tårar för att komma i överläge
(smart strategi!).

Dagens konflikt handlade mest om Mamma själv, den älskade slentrianen kändes lite övermäktig
just idag, och Mamma ville mest göra sig en kopp te, krypa upp med en filt i soffan
och spränga sig själv i luften.

Men alla har vi sånna dagar ;) 


Familjen AB

Kommentarer
Postat av: Malin

Fasen..det var värre..för på lördag är vi borta hela dagen och samma söndag :( Kanske söndag kväll..men jag hade som sagt velat börja redan idag egentligen..för vi har haft magdropparna sen över en vecka tillbaka och det blir inte bättre..snarare tvärt om.. :( Har du lust och tid får du gärna skicka den då. Jag kan föra över pengar, inga problem..

2008-07-15 @ 20:53:37
URL: http://www.minbebis.com/LillaMalin/
Postat av: Malin

Adress: Klippgatan 1 lgh 427, 45133 Uddevalla



Ja jag vet inte riktigt. Fortsätter väl med dessa men ska se om jag kan ge henne i flaska så att jag vet att hon får i sig tillräckligt av dropparna..ser ju ut som att hälften stannar på skeden liksom..så vi får prova oss fram :)

2008-07-16 @ 12:23:41
URL: http://www.minbebis.com/LillaMalin/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0