då va denna dagen till ända

jahapp, de va de! Ännu en dag äro över!
Har varit en lugn dag idag, alla har varit lite möra tror jag!
På fm så åkte lucas o pappa iväg en sväng, och jag duschade medans Alfons sov, o vilade en stund jag med.
Sen plockade jag o alfons in lite packning medans lucas sov middag.
Behöver städa här hemma, men jag tror bestämt att det är ett fall för morgondagen!
Disken är avklarad iaf, de e skönt!
Sen åkte pappa och handlade mat (hade inte ett smack hemma!) o jag o lucas lekte ute medans alfons sussade i vagnen. Vi samlade pinnar och köpte glass hos gubben (vårt lilla livs här på området!).
Fick bli pizza till middag idag igen, det var ingen som orkade laga middag idag!
Har faktiskt inget dåligt samvete för det, på sommaren får det bli lite som det blir.

Alfons har börjat med en dålig vana, förut när han sov i sängen på dan, när han vaknade o jag kom in o skulle hämta honom, då kröp han runt i sängen!
Likadant nu ikväll när han vaknade till, då hittade jag honom sittandes upp (han brukar ligga ner o vilja "tuttas om") mitt i sängen hur glad som helst!
Som tur va så somnade han om lätt.
Iaf så är de inget vidare at han börjat krypa runt när han vaknar, det är rätt högt från sängkanten ner till golvet..
Då är det en fördel med att de sover i egen säng, man behöver inte rusa in till de så fort de vaknat,
men nu måste vi definitivt göra de.
Alternativt plocka av sängbenen och putta in sängen mot väggen.
Fast hur snyggt blir de?!
Får se hur det utvecklar sig, hans krypa-runt-i-sängen-beteende.

Bjuder på en bildserie när Alfons var väldigt i gasen vid matbordet för nån vecka sen!









Tyvärr lite dålig kvalite på bilderna, men han är verkligen mästare på roliga miner!
Gullrumpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0