Smygstarta..

Jaa. nu har mitt uppehåll varit för långt, jag saknar bloggandet!
Så jag ska smygstarta lite, se hur mycket jag orkar uppdatera. Blir bara ett par rader i början.
Läget på fronten är förkylt. Lucas är nästan klar med sin förkylning, men vi övriga går runt och snorar, huttrar och nyser!
Imorgon är det Luciafirande på Lucas dagis, blir nog såå mysigt! Ska de gå Luciatåg de små liven.
Sen på torsdag är det utvecklingssamtal på dagis om Lucas.

Igår var jag och Mattiaz på en föreläsning om trots och gränssättning. Var väl sådär, men underbart skönt att kunna sitta ner i lugn och ro och bara LYSSNA utan att behöva hålla ett öga på barnen osv, för farmor och farfar passade de igår.
För mig var det en välbehövlig paus, Mattiaz tyckte mest det var tråkigt haha!

Idag har jag och Alfons varit nere på stan och uträttat lite ärenden, var inne på Polarn och Pyret och bytte en mössa som jag köpt till Alfons men som blev för stor, + lämnade in en dubbeljacka där flärpen lossnat i ärmslutet som man drar om runt handleden. Vansinnigt bra att de fixar sånt, gratis! Jackan är toppenbra i sig, men fullkomligt oduglig om man inte kan dra åt runt ärmsluten. Sen lämnade vi in Samhällskunskapsboken på återköp på Akademibokhandeln, 198 kr i tillgodo fick jag (betalade nästan 500 för den) så det blir nog julklappar köpta för de pengarna =)
Behövde köpa en tomtedräkt till Lucas som han ska ha på Luciatåget imorgon, men det fanns inte en endaste liten tomtedräkt i rätt storlek i någon affär! Så de får bli Lucas pepparkaksgubben, hoppas han nöjer sig med det.. Han har ställt in sig på att vara tomte, men det kanske går vägen.

Studierna går helt åt pipsvängen, men mer om det en annan gång.


Två sötnosar softar i pappas säng (jo, vi sover separat! då sover alla bäst)

Kommentarer
Postat av: Mommo

Ojojoj...vilka sötnosar!! Och så Lucas med sitt ben, så nonchalant...hi hi.. Kram!!

2008-12-12 @ 10:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0