Gnäll.

Jahapp, då var det kväll och egentligen så skulle jag i skrivande stund sitta och färdigställa min religionsinlämning. Men Lucas har astma, är fortfarande vaken (!!) och ligger i sin säng och hostar stackarn.. Dessutom så har den medicinen som fungerar bäst spårlöst försvunnit här hemma, fast jag och M vänt upp och ner på hela lägenheten för att hitta den.
Jag fattar inte vart den kan vara?! Säkert någon av barnen som spolat ner den i toan eller nåt, Alfons passade på att slänga ner en toarulle häromdan i ett obevakat ögonblick.. (och jag vet att man inte ska låta inhalatorer ligga framme, men ibland så blir de det ändå).
Får åka till apoteket imorgon och hämta ut en ny Pulmicort åt han, lille stackaren! Ska förresten hämta ut TVÅ så man har en i reserv ifall den man använder försvinner igen.. hopplöst..

Studierna ja, har väl mer eller mindre gett upp för kvällen. Får maila min lärare och fråga om det är OK att flytta deadlinen lite (den är imorgon). Hur kunde jag vara så optimistisk så jag trodde att det skulle fungera att plugga när man har barn hemma? Korkat! Det fungerar INTE! Svenskan gick bra, skrev VG på allt nästan, men då var det typ sommar ute och energin och arbetslusten var på topp. Sen att betygssamtalet gick åt skogen av en mängd anledningar som inte var mitt fel så slutbetyget blev IG, ja va kan man göra. Ska såklart tenta upp kursen sen, den var rolig! 
 Samhällskunskapen gick också den ok, fick G i slutbetyg. Historian har skitit sig totalt, har haft noll motivation, hösten slog till totalt och alla årtal blev bara till en enda suddig smet. Det gick helt enkelt inte. Ville mest bara krypa upp i soffan med en filt och en kopp te o dega hela kvällarna, vilket inte går när man måste plugga varje kväll.
Kontentan av allt blir att det är VÄRDELÖST att sätta sig och plugga på kvällarna! Man är trött efter en dag med barnen, de sover som krattor ibland och då är en studiekväll borta (dvs så ligger man efter i planeringen direkt).

Får se hur det blir i januari, eventuellt så är jag inte berättigad CSN till våren, och då vete katten vad jag ska göra. Har dock skrivit ett vansinnigt fjäskigt mail till CSN och bett på mina bara knän att de får förstååå hur svårt det är att plugga med barn hemma på heltid. Får se om de är sympatiska hehe. Annars får jag väl ge mig ut på arbetsmarknaden igen. Hoho. De va längesen. Har mest varit gravid och föräldraledig det senaste.

Jaja, nog om tråkigheter. Fast man går som på nålar varje dag och väntar på CSNs beslut om hur det blir till våren. Får börja söka lite jobb sålänge, ifall det blir avslag.

Nej usch vad L hostar, vet inte vad jag ska göra! Kan inte trycka i han hur mycket kortison som helst... A sover lugnt ikväll iaf, skönt. Det hör inte till vanligheterna. Varför kan inte båda sova så man får EN kväll med lugn och ro?

Bäddsoffan var fin i alla fall. Inte något nersutten, och klädseln var i fint skick. Och den var verkligen LILA! Den skär sig som attan i vardagsrummet med de röda jutegardinerna haha! Överväger allvarligt att sätta upp de vita gardinerna igen, för det riktigt sticker i ögonen.



10 min senare



Blä. Slemmigt kräks. Till slut så hostade han så han kräkter upp allt slem. Lika  bra det, nu var det bara torrhosta och då brukar det gå över snabbt. Hoppas den lille stackaren får sova nu. Alfons sov igenom allt kräkande oxå som tur va, M är inte hemma, skickade honom till Maxi för o köpa blöjor och något gott. Nu lägger jag ner pluggandet för kvällen, är alldeles för trött, det går inte.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0