Worst night ever..

Lucas fick ett astmaanfall  vid 22tiden igår kväll.
Såg att han var snorig på em, så jag misstänkte att han skulle bli förkyld..
Nu var det bara ett litet anfall, men rosslig i halsen o hostar, man hör hur han kleggar igen med slem.
Han har ju inte andats i masken eller fått medicin på hela sommaren o större delen av våren,
så han har ju helt glömt bort masken, Så nu är vi tillbaks på ruta ett!
Han blev helt hysterisk när han fick den för ansiktet, inte så konstigt.
Måste vara obehagligt när man inte är vad /vet varför..
Gick över ganska fort efter en dos Airomir och två puffar Pulmicort iaf.

Strax efter 00 så vaknade Alfons o var klarvaken! Fråga mig inte hur länge jag försökte söva om honom,
var svintrött själv så jag svävade mellan o vara vaken o slumra.
Det kändes som en evighet innan han somnade om iaf!

Barnen vaknade alldeles för tidigt känns det som, försöker pigga på mig lite nu med starkt te och mackor
medans ungarna leker i badrummet (Lucas badar och Alfons står lutad mot badkaret o busar med L).

Dödstrött idag iaf, hade tänkt städa när Alfons sover sen, men lutar nog åt att även jag tar mig en tupplur.

Nu ska jag klä barnen o ge Lucas en ny omgång Pulmicort. Hur nu det ska gå, igår kväll fick vi hålla honom båda två,
han har blivit STARK!! pust ;-)

jaja, ha en skön dag alla, jag ska enbart försöka genomleva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0