Trött

Ja usch vad trött jag är!
De säger att barnen blir trötta av dagis, men deras stackars föräldrar då?
Lika mycket omställning för oss när de små liven börjar på dagis.
Inskolningen har hittills gått väldigt smärtfritt.
Fast tror inte att det kommer gå på en räkmacka hela tiden, de kommer nog komma bakslag!
Idag har han varit där själv från kl 9 - 11.15.
Var så duktig när jag lämnade honom, sa att mamma åka o jobba, o så fick jag världens kram o ett "hejdå mamma!".
GOSING! hihi!
Bara sprang in o lekte =)
Tydligen hade han varit lite trött när de lekte ute, han ville mest sitta i Annelies knä o gosa med lallarna *s*
När jag kom dit så var det dags för lunch! Och idag så var det Lucas lunch-premiär på dagis.
Gick jättebra! Han åt 3 små portioner med makaroner *s*
Det serverades makaroner och köttfärssås, nån köttfärsås ville han inte ha haha!
Men han smakade iaf, o smakade till o med på bönorna =)

Han har varit väldigt glad och nöjd sedan han började på dagis.
Måste väl vara ett positivt tecken?
Stimulansen här hemma räckte nog inte till riktigt, även om vi lekte ute och hittade på något varje dag.
Eller ja, räckte till gjorde den ju iom att han utvecklats till en trygg och harmonisk liten kille,
men dagis är ändå dagis *s*
Fast jag ångrar inte att jag haft han hemma så länge! Har varit underbart o kunna njuta till fullo av de första åren,
utan o behöva släpa iväg till dagis vareviga dag.
Känner de nu idag när jag först lämnade, sen hem en stund, sen släpa iväg med Alfons o vagn för o hämta.
Tänk om man skulle gjort de vareviga dag!
Gud vad jobbigt!
Istället har vi kunnat ta dagen som den kommer, utan o behöva passa tider för lämningar/hämtningar.
Sen får man självklart lyssna till barnens behov.
När Lucas började dagis första gången (i april 2007) var han inte redo, han var ledsen och ville inte.
Är så glad att vi inte fortsatte med dagis då!
Då kanske han inte varit så trygg o tillfreds med sig själv som han är idag?
Vem vet.

Han var så söt när vi gick till o från dagis idag. Det växer nyponbuskar vid ett ställe.
Lucas pekar på nyponen o säger "Mamma, titta, tomater där!".
De såg nog ut som farrmor o farfars tomatplantor *s*

Alfons tand börjar äntligen spricka igenom. Men de gör nog ont, för han har varit kinkig heeela kvällen och sover väldigt orolig. Har fått gå o natta om honom massor med gånger redan,, lille killen! Ont tanden, aj aj!
Han var lite besviken imorse när vi inte stannade kvar på dagis, han kröp in med ytterkläder på sig o ville leka!
Lille plutten =)
Men på måndag ska vi börja gå på Öppna förskolan, jag o alfons!
De kommer han nog gilla *s*
Får gå i den mån jag hinner med studierna, har fått studieplan nu o så, o de ser ut o bli tufft.
Skriftliga inlämningsuppgifter varje vecka. + massor o läsa,, hujeda mig!
Det är verkligen studier på HELTID!
Hade tänkt försöka börja lite nu innan studiestarten på måndag, om man ligger lite före innan, så har man råd o sacka lite sen utan att man kommer efter.. smartigt va? ;-)

Nej nu ska jag diska lite tänkte jag!

byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0